2014. október 17., péntek

Zénó a Zoviban

Fiatalemberrel nem megy olyan gördülékenyen, mint szeretnénk. Tavaly sem mindig volt egyszerű elválnunk reggel az oviban, de néhány ölelkezés után ment Lolli után. Viszont idén már nincs Lolli, így a helyzet koránt sem nevezhető rózsásnak. Minden reggel megy Zénóval a harc, sokszor már az ágyból is úgy kel ki, hogy "nem akarok oviba menni". Ezerféle módon próbálom neki megkönnyíteni a reggeleket, időben megy este ágyba, így 11-12 órát alszik éjjel. Reggel elég időt hagyunk a reggelizésre, öltözésre, mosakodásra. A lehető legnagyobb jókedvvel, harmóniával próbálom indítani neki a reggelt, de még így sem. Annyit már elértünk, hogy nem sírva kell otthagynom, de lehámozni még mindig úgy kell rólam, szó szerint! Az óvónők szerencsére -még mindig- nagyon jó fejek, nagyon jól kezelik Zénót, nem erőszakosak vele, nem sürgetik; tényleg segíteni próbálnak neki és hagyják, hogy addig üljön az ölükben amíg szüksége van rá. 
Már matricát is gyűjtött Zéni. Matrica akkor járt ha sírás nélkül ment oviba. Bő 3 hét alatt sikerült összeszednie 7db matricát, amit aztán beválthatott a hőn áhított lábszárvédőre. A 5. matrica reggelén rá sem ismertünk Zénóra. Felkelt és egyedül beágyazott, felöltözött, megreggelizett, megmosta a fogát és cipőt húzott. Alig bírtam elhinni, az egész család éljenzett neki és együtt meg is szavaztunk neki 2 matricát amiért ennyire ügyes volt. A 2 matricával máris célegyenesbe ért és tudta, hogy így végre megkaphatja a lábszárvédőt. Meg is beszéltük, hogy ovi után egyből elmegyünk és megvesszük. Ez annyira felspannolta, hogy csak úgy röpült be az oviba, adott két puszit és már mehettem is. Kifelé menet én is röpködtem, hiszen ez volt az első alkalom, hogy bármiféle ellenkezés nélkül ment oviba. Aztán mikor lecsillapodott bennem ez az érzés, kezdtem el gondolkodni és egyből azt kérdeztem magamtól, hogy "akkor most minden áldott nap ovi után megyünk a játékboltba?" 
Aztán kicsit továbbgondolva és fordítva azon hogy mit szeretne, csináltam egy társasjátékot nekik az üzenőtáblánkra. Kocka helyett jó cselekedettel lehet előrelépni, viszont ellenkező esetbe visszafelé is lehet lépkedni. Aki célba ér az ajándékdobozból húzhat egy meglepit, ami lehet kindertojás, kupon mesenézésre/barkácsolásra, stb.



De annyira nem hatásos Zénónál, mint vártam. A 6 éves Lollim már a cél előtt áll, Zénó meg még az elején. Még jó, hogy utóbbi gyerekemet akartam vele igazán motiválni. Azt hiszem Zénónal az működőképes, ha azonnal jutalmazom; csak még azt nem tudom mivel. Játékkal, édességgel nem akarom elhalmozni, a matrica-, nyomdagyűjtés meg nem igen hozza lázba. Egyelőre tanácstalan vagyok ebben is és még sok minden másban is Zénót illetően.     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése