2014. október 7., kedd

Iskola


Loló az egyik helyi önkormányzati iskola előkészítő osztályába jár. A cél ebben az osztályban az, hogy elérve a megfelelő német nyelvi ismereteket, minél hamarabb átkerülhessen a normál osztályba. Lollinak 5 osztálytársa van, a normál osztályban majd 17 lesz. Lényegében ugyanazokat tanulják, mint a normál osztályban, csak több a német órájuk és az angolt egyelőre még nem kezdték el. Ez az egyetlen különbség.
Heti 20 órájuk van: német, sport, ember/művészet/zene/. Van olyan nap amikor csak 3 órájuk és van olyan amikor csak 9:35 kor kezdődik a tanítás, egyébként pedig 8:30tól. Persze van reggeli ügyelet, amiért annak kell fizetnie, akinek a gyereke nem napközis. Napközi(ami amúgy meg ingyenes) a péntek kivételével 16:00-ig tart. Lolli is jár napközibe, de csak heti háromszor. A nyelv és a beilleszkedés miatt gondoltuk, hogy jót tenne neki; szerencsére eddig be is jöttek a számításaink.
A tanárnője most jött vissza "GYED"-ről, nagyon kedves, fiatal nő (2 ovis korú kisfiúval). 
Kettő könyvük van, abból az egyik tegnap kapták meg. Az egyik a matekhoz, a másik a némethez kell. Ezenkívül egy-egy füzetük és egy-egy gyorsfűző mappájuk van. A matek füzete pl. még teljesen üres, a németbe is csak az első sorba írták le eddig a nevüket. Leginkább fénymásolat papírokon dolgoznak, amik belekerülnek a gyorsfűző mappákba. Házija eddig nem igen volt, az elmúlt 3 hétben talán 5 alkalommal kaptak. Ezek általában pontösszekötős, színezős, illetve hibakeresős feladatok voltak. Itthonra ezekből eddig egyszer jutott, a többit a napköziben megcsinálták. Aki végzett a házival, az mehet is játszani, jő idő esetén ez az udvaron történik.
Rossz idő esetén pedig van egy külön terem, ami tele van társasokkal, Legoval, kreatív holmikkal. A terem mellett pedig egy szoba óriási párnákkal matracokkal azoknak akik pihenni szeretnének. 
Továbbá van lehetőség délután foglalkozásokra járni: tánc, zene, kórus, foci, labdajátékok, úszás (ez az egyetlen ami fizetős és nem az iskolában van). 
Az előkészítő osztállyal kapcsolatban voltak fenntartásaim. Úgy gondolom, hogy leginkább a német gyerekektől tudja Loló elsajátítani a nyelvet, mintsem külföldi gyerekektől. Ráadásul lett egy magyar kislány osztálytársa is. Egyrészről jó, hogy lehet kapcsolata itt is magyar gyerekkel, másrészről viszont félelmem, hogy így nehezebben fog barátkozni német gyerekekkel L. Be is igazolódott a sejtésem... Viszont a magyar kislány nem napközis, így legalább délutánonként német gyerekekkel játszik, barátkozik a lányom. 
A létszámot már említettem, az összetételt még nem. 3 fiú, 3 lány. Nemzetiséget tekintve szír, bolgár, orosz, és magyar. Az egyik kisfiú 10 éves és azért került az osztályba, mert noha írni és olvasni tud, viszont németül nem beszél. Egyszer volt alkalmam mélyebb betekintést nyerni az osztályba. Egyik reggel Lolónak nagyon nem akaródzott az ott maradás, sírdogált és a vége az lett, hogy az első órán ott ültem vele. Őszintén szólva amit láttam nem tetszett.  A tanárnővel semmi bajom nem volt, a módszerével sem , a tananyaggal sem, sőt szerintem nagyon szuperül csinált mindent. Viszont a gyerekek  Érthető, hogy a 10 éves figyelmét a 6 éves kicsik mellett nehéz lekötni, a reggeli köszöntő játék neki unalmas és "dedós". Az a gyerek pedig aki unatkozik, feltalálja magát hogyan máshogy, mint rosszalkodással... Állandóan zavarta az órát, beszólt, szemtelenkedett. A fiúk meg persze követik őt, hisz ő a nagy; a két kislány meg nem akart kimaradni a buliból. Az én kislányom meg, mint visszahúzódó, lassan megnyíló típus, nehezen tud ebbe a kis közösségbe beilleszkedni, idegen neki. A másik két osztály amúgy úgy épült fel, hogy leültek a leendő oszt.főnökök az óvónőkkel (5 óvoda óvónőivel!) és együtt rakták össze, hogy melyik gyerek melyikbe kerüljön figyelembe véve a saját tulajdonságaikat, valamint hogy a közösségben milyen szerepet vállalnak fel, illetve hogy hol laknak. A hol laknak azért fontos, hogy együtt tudjanak jönni-menni az iskolába, betegség esetén könnyen tudják pótolni az anyagot a szomszéd kisgyerek segítségével... 

Ennek már 1,5 hete, hogy bent ültem az órán. Azóta Lolli boldogan megy iskolába, nem volt még egy ilyen sírós reggel. Úgy látom kezd belerázódni, noha bennem/bennünk még sok a félelem. Jobban örülnénk, ha normál osztályba járhatna. Egyelőre időt adunk mindennek és mindenkinek, Lollinak, az osztálytársainak, a tanárnak. Lassan úgy is lesz Elternabend és akkor remélhetőleg meg tudom beszélni az aggályainkat a tanárnővel. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése