2011. október 28., péntek

Placebo vagy mégsem?


Csak hogy tényleg ne unatkozzunk, a héten még utolért egy arcüreggyulladás. Kezdődött enyhe kis fájdalommal az orrnyergemnél, illetve valamivel felette a homlokomnál. Nyomásra erősebb fájdalmat éreztem. Másnapra már az arcomra is kiterjedt a fájdalom és egyre elviselhetetlenebb lett. Először csak lüktető érzést éreztem, mikor lehajoltam és a gravitáció rásegített, aztán állandósult ez az érzés; később még a fogam is elkezdett fájni. Mikor már alig bírtam létezni, s egy ültő helyemben, melegítés közben is lüktetett, fájt az arcom, homlokom; döntöttem úgy, hogy orvoshoz megyek. Igaz hiába tettem...
"Ma délután volt "szerencsém" a doktor Úrhoz. Arcüreggyulladás tüneteivel mentem hozzá. Az asszisztense elkérte a TAJ-, valamint a lakcímkártyám, hogy leellenőrizze körzetileg a Pápai Úrhoz tartozom-e. Miután visszaigazolta számomra, hogy jó helyen járok, türelmesen vártam, hogy megvizsgáljanak. Pár percre rá a doktor Úr kijött hozzám és finoman szólva elhajtott. Hiába mondtam neki, hogy körzetileg hozzá tartozom, hogy lázas vagyok és arcüreggyulladásra gyanakszom, ami miatt már elviselhetetlen fájdalmat érzek az arc- és homlok tájékomon. Közölte, hogy neki "elég betege van", menjek más orvoshoz. Az ügyet még szépíti, hogy két pici gyermekkel (3 és 1 éves) mentem hozzá és még ennek ellenére sem szorult belé egy csepp együttérzés sem, hogy megvizsgáljon. Persze nem is ez a dolga, hogy együttérzésből bárkit is megvizsgáljon, hanem orvosi kötelessége, hogyha egy beteg ember fordul hozzá, elássa azt, főleg ha adott esetben körzetileg még hozzá is tartozik." 2011.10.25.
Aztán hazaérve eszembe jutott, hogy egy héttel korábban vettem a gyerekeknek 6-os számú kalium sulfuricum elnevezésű Schüssler sót. Be is kaptam egyet gyorsan, majd nem sokkal később Chris hazaért, s vettem egy jó meleg kamillás fürdőt. Aztán kiszállva a kádból, bevettem még egy D6 tablettát. Már az első után is érezhetően tompult a fájdalom, de azért még eléggé szenvedtem. A második tabi után meg már egyáltalán nem szenvedtem, noha még éreztem a fájdalmat. Másnap már nagyobb dózisban szedtem, mert eszembe jutott, hogy akkut esetben 5-10 percenként mehet egy tabi is, illetve napi 3-6szor 1 tabletta, ha az eset elhúzódó. Ma pedig már semmi bajom. Nem tudom, hogy placebo volt-e vagy sem; de igazából eléggé hidegen hagy, ha egyszer meggyógyultam tőle, illetve a segítségével. A homeopátiával szemben viszont azért szimpatikusabb, hihetőbb számomra, mert kézzel foghatóbb. Hogy miért? A Schüssler sók tulajdonképpen kálium-, kálcium-, vas-, magnézium-, nátrium sók. Ezek a biokémiai sók mind megtalálhatóak a szervezetünkben, sejtjeink nélkülözhetetlen építőelemei, de jelen vannak szöveteinkben, sőt agyunkban is. Ahhoz, hogy sejtjeink megfelelően tudjanak működni, fontos a sók megfelelő minősége szervezetünkben és egymáshoz viszonyított mennyisége. Ha az egyensúly felborul, különböző tünetek, betegségek alakulnak ki.
Alább pedig egy teszt látható a 6-os sóra vonatkozólag:

Ma pedig Schüssler tanácsadó járt nálunk, hogy arcdiagnosztikát készítsen rólam és a gyerekekről. Pár nap múlva kapjuk meg a kiértékelést. De az már most tuti, hogy van egy jó kis kálcium hiánya mindhármunknak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése