2011. június 20., hétfő

Dadog

Lolli dadog. Pár napja kezdte el és határozottan dadog. Nekem nem is tűnt fel, Mariann mami kérdezte tőlem (aki most éppen nálunk van), hogy "mióta dadog Loló?" Néztem boci szemekkel, hogy miről beszél. És valóban! Nekem azért nem volt ennyire szembetűnő, mert eddig is el-elnyújtotta a szavak elejét, ha valamit gyorsabban akart elmondani nekünk pl. lehet helyett azt mondta, hogy "leee... , lehet", most viszont határozottan dadog.
Persze, hogy aggaszt a dolog, mert egyből a többi gyerek csúfolódása lebegett a szemem előtt. Amúgy is annyira érzékeny, úgyhogy nagyon szeretném megóvni ettől. Anyu azt mondta néhai óvodapedagógus lévén, hogy kiscsoportosokkal nem foglalkozik logopédus, csak középső csoporttól. Nem hagyott nyugodni a dolog, nem mintha nem hinnék Anyumnak, de egyrészt utána akartam járni, hogy mégis mitől, meg hát Anyu tizenx éve nem dolgozott már óvónőként, azóta meg sok víz lefolyt a Dunán, egy csomó minden változhatott azóta. Arról nem is beszélve, hogy az volt bennem, hogy mindenhol nem győzik hangsúlyozni a korai fejlesztést, ha valami gond van; így hát utánaolvasgattam. Arra jutottam, hogy a legjobb, ha keresek egy pszichológust vagy gyógypedagógust vagy mindkettőt. Aztán majd ők eldöntik, hogy kell aggódni, van-e szükség szaksegítségre.
Addig is Loló előtt nem veszünk róla tudomást, hisz számára ez nem probléma, sőt fel sem tűnik neki. Még többet fogok vele mondókázni , énekelgetni; ez ártani nem árt.

2 megjegyzés:

  1. Van már valami eredmény? Eltűntél a fórumról...

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés