2009. április 23., csütörtök

Játszótéri etikett szerintünk

Alig vártam, hogy szép napíütis idő legyen, hogy Lollival naphosszat a szabadban, játszin lehessünk.
Hiába van a közelünkben rögtön 4 EU-s követelményeknek is megfelelő játszótér, egyiket sem szeretem igazán
Jó lenne ha játszóterek dohányzásmentes övezetek lennének. Ebben ami a legjobban dühit, hogy nem csak az apukák pöfékelnek a padon, hanem az anyukák is, akik épp a gyerek után rohannak a csúszdához, majd utána még meg is szoptatja, hátha nem szívott elég füstöt a gyerek belőle. Miért kell az egész játszótér gyerekeit mérgezni, ha már a sajátját nem kíméli meg ettől?
Jó lenne, ha nem csak trécselni mennének az anyukák a játszótérre, hanem vigyáznának, figyelnének, netán még játszanának is a gyerekükkel. Miért kell a 3évesre bízni az 1 éves kistesót?
Jó lenne, ha már tudatos, eltervezett programként a játszótérre viszik az anyukák a gyerekeiket valami játékot is hoznának magukkal. Nem, nem vagyok irigy! Csak amikor Lolli a két zacskónyi kivitt játékait hipp-hopp elkapkodják, és ott áll szegény gyerekem megszeppenve, hogy akkor ő most mivel játszon... Szívesen adjuk oda, kipróbálni, tanulmányozni a miénket, de cserébe mi is szívesen tanulmányoznánk a másikét. Sőt, szívesen vissza is kapnánk a sajátunkat, ha már más nem játszik vele. Még jobban örülnénk, ha anyukák rászólnának gyerekükre, amikor a talicskánk a vár, amit le kell rombolni némi ráugrálással.
Csak hogy igazoljam nem vagyok játékfukar: a "Az nem a Te xy játékod, neked is itt van az xy játékod"-tól a falra tudnék mászni. Miért ne játszhatna a másikéval. A másik meg majd játszik az övével. A balterkereskedelem alap a játszin. Csak hát ugye ehhez kell a már fent kifejtett cserealap.
Jó lenne, ha nagyobb (11-12éves) gyerekek figyelnének a kisebbekre és nem löknék föl, taposnák meg folyton a kisebbeket.
És sokat gondolkoztam azon is, hogy amikor egy szülő kavicsot mer felfedezni a homokozóban miért kell jajjveszékelve elhajítani azt. Tényleg nem értem, de lehet csak én vagyok prűd Lollinak például külön öröm, ha kavicsot talál a homokozóban; de lehet csak az én gyerekem "hibás".
Másik kedvenc mondatom: "Azt ne csináld! Koszos lesz a ruhád!" Jézusom! Ember, hahó! Játszótéren vagytok! Azért jöttetek, hogy koszosak legyetek.

Kifejtve a közelünkben lévő játzótereket:
  • rögtön a házunk mögött van egy játszótér, ahol gyerekkoromban még én is játszottam. Igaz már csak a terep ugyanaz, mert azóta EUsították. Azt kell, hogy mondjam sajnos, mert a csúszdás homokozót, 3hintát, rakétamászókákat lecserélték két hintára és egy homokozóra. Ráadásul nincs is babahinta. Ezért nem is igen járnak ide gyerekekkel, ellenben előszeretettel birtokolják a 13-16 évesek, akik kiélik minden elfojtott vágyukat: dohányzás, szemetélés, rongálás, örjöngés
  • 80méternyire van tőlünk egy tározó tó, amit egy zöld terület ölel körbe és panelházak. A tó két oldalán két játszótér. Egyikre primítevebbek járnak, mint a másikra. Persze van kivétel, de sajnos elnyomja a többség, és effektíve a játszótér örjöngő gyerekektől és dohányzó anyukák kárámkodásától hangos
  • a negyedik kicsit messzebb van tőlünk de ott javában inkább nagyobb gyerekek vannak és közel is van az autóúthoz.
Tegnap már "rá is parancsoltam" Chrisre, hogy vigye el a bringákat szervízbe, hogy kereshessünk Lolóval magunknak valami normális játszit. Holnaputánra elvileg kész is lesz!
Ha bántó és sértő voltam elnézést! De inkább osszátok meg velünk a véleményeteket. Kiváncsi vagyok, hogy csak én látom-e így, vagy túl magasak az elvárásaim, vagy sznob lenné

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése